לפרטים חייגו:

תקלות נפוצות של מצברים לרכב והטיפול בהן

יום חדש התחיל ואתם מוכנים לכל המטלות שמצפות לכם. נכנסתם לרכב ו…. המנוע לא מניע, צליל של קליק וזהו. ברוב המקרים הבעיה נעוצה במצבר. יתכן שהרדיו נשאר פתוח במשך כל הערב והלילה, או גרוע הרבה יותר האורות נשארו דולקים במשך שעות רבות. אז מה עושים? מחפשים שכן או חבר שיבוא ויתניע את הרכב בעזרת כבלים. אם לא תמצא אף אחד צלצל למוסך שלך, שישלחו משהו להתניע, רק אם אין לך ברירה צלצל לחברת הגרירה שאתם מנויים אצלה. הם שולחים קודם ניידת שרות אבל צריך לחכות זמן רב.

עד שיגיע משהו לעזרתכם כדאי לבדוק את החיבורים של המצבר, יתכן שהם לא מחוברים כראוי, וגם בדקו את מצב המים בתוך המצבר. אם המצבר שקוף וגיליתם שחסר מים מלאו במים מזוקקים שנמכרים בכל חנות לאביזרי רכב. אבל אם המצבר אינו שקוף והוא מהסוג שלא אמורים להוסיף בו מים, יהיה עליכם להסיר את המדבקה העליונה שמודבקת על המכסה המצבר. מתחת למדבקה יש פקק הסירו אותו ובדקו את גובה המים בתאים. על דופן המצבר יש סימון מקסימום ומינימום חשוב לשים לב שלא למלא מעל סימון ה- MAX

אם גיליתם שהמצבר איבד הרבה נוזלים צריך לבדוק אם חלילה לא נסדק. יתכן שהמצבר ניתק מהתושבת שלו מפאת חיבור לא תקין או שהמצבר מראש לא היה מיועד לסוג המכונית. לחלק מהמכוניות יש מקום למצבר שמידות דופן הבסיס צרה וארוכה יותר ויש מכוניות שבהן המצבר בעל דופן תחתית רחבה יותר. המצבר חייב להיות מותאם לגמרי לסוג המכונית.

כאשר סוף סוף התנעתם את הרכב סעו קודם כל אל חשמלאי רכב מוסמך ואמין, החשמלאי יבדוק אם יש לכם בעיה בטעינה של המצבר, האם האלטרנטור תקין. בעל מקצוע אמין יאמר לכם אם אפשר להסתפק בטעינה של כמה שעות או שצריך לקנות מצבר חדש. תמיד תפנו לחשמלאי שאתם סומכים עליו ויודעים שלא ימכור לכם משהו שאתם לא זקוקים לו.

אם ברכב שלכם האורות לא כווים כשאתם מכבים את המנוע גשו לחשמלאי ותבקשו שיסדר את כיבוי האורות או לחילופין שיתקין צלצול שאם פתיחת הדלת כשהמנוע כבוי האורות עדיין דולקים תקבלו צפצוף התראה.

כל הזכויות שמורות © 2019 טופ מצברים לרכב

התקשרו עכשיו
דילוג לתוכן