לפרטים חייגו:

שאלות ותשובות נפוצות על מצברים לרכב

המצבר הוא הלב של הרכב, אם הוא מפסיק לתפקד הרכב לא יתניע וכמובן אף מערכת של הרכב לא תעבוד. במשך השנים נשאלתי לעיתים קרובות שאלות על המצבר ותפקודו להלן תשובות על מקצת מהשאלות הנפוצות ביותר:

שאלה: איך אדע שהמצבר עומד לסיים את חייו?
תשובה: אורך החיים הממוצע של מצבר הוא בין שלוש לארבע שנים. אולם, תלוי כמה ק"מ עבר המנוע בזמן הזה. אם הרכב עשה כחמש עשרה אלף ק"מ בשנה הוא ימשיך לתפקד גם חמש שנים, במיוחד אם התחזוקה שלו הייתה טובה. אם עברו ארבע שנים ואתם חוששים להיתקע פנו למוסך שיבדוק את המצבר באמצעות האמפרמטר.

שאלה: מה ההבדל בין מצבר שצריך למלא בו מים לבין מצבר "יבש"?
תשובה: עקרונית אין הבדל, לשניהם, פחות או יותר, אותו אורך חיים. במצבר רגיל צריך לבדוק את מצב האלקטרוליט (המים) מדי פעם וכאשר המפלס יורד מתחת לסימון יש למלא במים מזוקקים. במצבר היבש לא צריך למלא מים הוא אטום ורק לעיתים נדירות הוא מאבד נוזלים, אם כי רצוי בכל זאת לבדוק את מצב הנוזל אחת לשנה. כדי לבדוק זאת יש להסיר את המדבקה מצוין שם MIN-MAX אם מפלס הנוזל ירד יש להוסיף מים מזוקקים עד לסימון MAX. באופן כללי אם אתם מאלה שאוהבים לטפל במכונית קנו מצבר שזקוק למילוי מים מידי פעם. אם אתם מקבוצת האנשים שאין להם מושג במנוע ואפילו בדיקת מפלס השמן היא טרחה עבורם קנו מצבר יבש.

שאלה: בקניית מצבר, איך אזהה מצבר מקורי?
תשובה: ראשית מצבר צריך לקנות אצל משווק מורשה. שנית מומלץ לרכוש מצבר מחברה מוכרת, מצבר שכבר הוכיח את עצמו במיליוני מכוניות על פני שנים רבות. מצבר מקורי ארוז באריזת ניילון פרט למצברים מתוצרת ורטה. מצבר מקורי מגיע עם תעודת אחריות. לעולם אל תסתפקו במילה של המוכר שיהיה בסדר, שתפנו אליו המקרה של בעיה.

שאלה: איזה פעולות אפשר לעשות כדי לשמור על המצבר?
תשובה: לבדוק שהמצבר מחובר היטב לתושבת. מצבר שאיננו מחוזק עלול להינזק ולהיסדק רצוי לשמור על ניקיון המצבר. צריך לבדוק מידי פעם אם לא הצטברה קורוזיה על החיבורים, לשטוף במים, לשפשף במברשת ולשטוף שוב במים.

כל הזכויות שמורות © 2019 טופ מצברים לרכב

התקשרו עכשיו
דילוג לתוכן