לפרטים חייגו:

לדעת יותר על המצבר

אנשים רבים אינם מכירים כיצד המצבר פועל ומהם הדברים אשר ייחודיים בו ומבדילים אותו משאר הסוללות או הבטריות אשר אנו מכירים. כבר בשנת 1775 הומצא הסוללה הראשונה על ידי אלסנדרו וול-טה, המצבר הוא בעצם חידוש והמשכיות של הסוללה אותה המציא וול-טה.

מצבר לרכב הוא בעצם סוג של סוללה גדולה הנמצאת בגוף הרכב אשר מאפשרת לרכב לבצע את הפעולות אשר נדרשות ממנו. המצבר לרכב מאפשר לנהג להטעין אותו מחדש באמצעות שתי דרכים עיקריות: הדרך הראשונה הינה באמצעות הפעולה של הנסיעה ברכב אשר מתפרשת בין היתר ככוח חשמלי אשר מועבר ישירות אל המצבר ובעצם מספק לו אנרגיה בזמן שאנחנו נוהגים ? דבר זה בעצם מביא לידי ביטוי את האפשרות שלנו להשתמש בחשמל ברכב לאורך זמן כאשר אנחנו בנסיעה.

מנגד קיימת אפשרות נוספת שדרכה ניתן להטעין את המצבר, כאשר הרכב עומד ולא מבצע פעולה כלל ? כאן המצבר מתחיל לספק את האנרגיה מן התכולה שלו עד אשר הוא מתרוקן. אנשים רבים נתקלים במקרים בהם שכחו מקור חשמל דולק ברכב לאורך זמן ובסופו של דבר אותו מקור אנרגיה גרם להתרוקנות של המצבר.

במקרה בו המצבר מתרוקן ישנה פעולה אשר מאפשרת לספק לו מכה חזקה של חשמל אשר תגרום למנוע לפעול ושוב להטעין את המצבר ? פעולה זו מתבצעת באמצעות העברת זרם חשמלי באמצעות כבלים בין שתי כלי רכב שונים.

ישנם סוגים רבים של מצברים כאשר זה הנמצא ברכבים נקרא התנעה. השם הה ניתן לסוג המצבר הזה עקב היכולת של המצבר לתת למנוע מכת חשמל ראשונה בעוצמה חזקה מאוד אשר תגרום להתנעה שלו ובכך בעצם תגרום לרכב להתחיל בנסיעה, ולפעול באופן סדיר.

כאשר אנחנו צריכים לבחור את המצבר אשר יתאים לרכב שלנו מוטלת עלינו אחריות גדולה. ראשית עלינו לבדוק האם המצבר המדובר אכן מתאים לסוג הרכב אשר נמצא ברשותנו, הדברים שעליכם לברר הם עוצמת הזרם שאותה מספק המצבר אל המנוע ובנוסף עלינו לבדוק את האמפר או השעה של המצבר שאנו רוכשים.

כאשר אתם רוצים לשמור על המצבר לאורך זמן על מנת שיהיה יעיל ואפקטיבי גם לאחר תקופה ארוכה עליכם לתחזק אותו בצורה יסודית. ראשית כאשר אתם ממלאים מים במצבר עשו זאת באמצעות מים מזוקקים בלבד, מצבר יאותת על בעיה מסוימת באמצעות סימני קורוזיה סביבו ולכן תבדקו זאת לעיתים תכופות על מנת למנוע מראש אפשרות של תקלה במצבר.

כל הזכויות שמורות © 2019 טופ מצברים לרכב

התקשרו עכשיו
דילוג לתוכן