לפרטים חייגו:

המצבר התחיל לעשות צרות?

אין דבר יותר מעצבן ממכונית שאינה מתניעה בבוקר עקב מצבר שהפסיק לתפקד, בדיוק כאשר ממהרים לעבודה והילד מאחר לבית הספר. את התקלה המרגיזה הזו אפשר למנוע על ידי טיפול נכון במצבר ובחיבורים שלו.

אורך חייו של מצבר לרכב תלויים במספר גורמים ביניהם במתח הטעינה שמספק לו האלטרנטור של הרכב. מתח עודך או תת מתח מקצרים את חייו של המצבר. המלצת המומחים היא לבדוק מידי פעם את תפקוד האלטרנטור אצל חשמלאי או המוסך המורשה של הרכב שלכם. פעולה זו תאריך את חייו של המצבר.

רכב שעושה מעט קילומטרים ולמרחקים קצרים זקוק לבדיקה כזו לעיתים קרובות יותר. התנעה רבה ונסיעה קצרה מקצרים את חיי המצבר מאחר והוא אינו מספיק להיטען ולהתמלא. מערכות רבות ברכב צורכות חשמל מהמצבר, הטלפון הנייד, מערכות השמע, המזגן, החלונות החשמליים והאורות, במיוחד בחורף כאשר הם דולקים גם בשעות האור. בעניין האורות, כבו את האורות בתום כל נסיעה, התנעת הרכב כשהאורות דולקים צורכת יותר כוח מהבטרייה.

אם למצבר במכונית שלכם מלאו שנתיים, בדיקת המערכת החשמלית חשובה במיוחד וזאת כדי למנוע את המצב שמוזכר בפתיח המאמר, מאוד לא נעים למצוא מצבר מת ביום בוקר קר. אל תזניחו ואל תדחו את המפגש עם חשמלאי הרכב שלכם.

כאשר אתם צריכים להחליף את המצבר בקשו מהחשמלאי לבדוק את מצבו של המצבר ייתכן שאפשר להטעין אותו ולחדש את חייו. לא תמיד מצבר שעושה בעיות בהתנעה גמר לגמרי את חייו יש פעמים שבדיקה תגלה שטעינה של מספר שעות תחזיר לו את התפקוד התקין. יתכן גם שהבעיה טמונה בחוסר מים מזוקקים ומילוי המצבר יחזיר לו את כושר העבודה. אפשרות אחרת היא שהאלטרנטור לא פועל כראוי והמצבר לא נטען בזמן נסיעה. מתח טעינה גבוה מידי או לחילופין מתח נמוך מידיי יגרמו למצבר לאבד את כושרו. מתח נכון צריך להיות בין 13.8 ל- 14.2 אמפר. לפעמים הבעיה נעוצה בזליגת מתח ממערכת אחרת ברכב, יש צורך לבדוק את כל המערכות זוללות המתח ברכב.

 

כל הזכויות שמורות © 2019 טופ מצברים לרכב

התקשרו עכשיו
דילוג לתוכן